הטרנדים העולמיים בטעמים לשנת 2025 והשפעתם על פיתוח מוצרים חדשים

העולם כל הזמן משנה את פניו, וזה לא רק במובנים טכנולוגיים או כלכליים. אחד המקומות שבו אנחנו רואים את השינויים בצורה הכי ברורה הוא בעולמות של טעמים – מה שאנשים אוהבים לאכול, איך הם אוהבים לאכול את זה, ומה מתאים להם בדיוק עכשיו. בתור שף, אני תמיד רגיש למגמות שמגיעות ויודעות לאתגר אותנו ולשדרג את המוצרים שאנחנו עובדים עליהם.

בשנים האחרונות, חברות כמו Kerry, McCormick, Lionel Hitchen, T. Hasegawa, ו-National Flavors פורסות תחזיות לגבי המגמות בטעמים לשנת 2025. כל חברה כזו מציינת את המגמות העולמיות שעשויות להשפיע על תחום המזון בשנים הקרובות. ככה אפשר להבין יותר טוב איך תעשיית המזון הולכת להתפתח ומה הצרכים וההעדפות של הלקוחות.


אני מצרף חלק מהמגמות של החברות הגדולות הללו, ובחודש הקרוב אצרף עוד מגמות נוספות של חברות בינלאומיות שיספקו את הטרנדים שיכולים לעצב את עתיד המזון.

הטרנדים העולמיים בטעמים לשנת 2025:

הטרנדים בטעימות 2025 - Kerry

Kerry מצפה שהמגמות הגדולות ימשיכו להתמקד בטעמים טבעיים ופרוביוטיים, כמו גם בטעמים מקומיים שמגיעים ממטבחים אתניים שונים. זה כולל עלייה בביקוש למזון בריא ומזין, עם שימוש בחומרים בעיים ושילוב של טעמים חדים כמו לימון, זנגוויל ושום, שמביאים עוצמה וחדשנות למנות. Kerry מציינת גם את השימוש בהשפעות ממטבחים שיכולות להביא לתפיסות עולמיות חדשות, כמו טעמים מזרחיים ואפריקאיים, מה שיכול לשדרג את החוויה הקולינרית ולתת מענה לצרכים משתנים בשוק הגלובלי.


הטרנדים ב
טעימות 2025 - McCormick

McCormick מציינת את השפעת המטבח האסייתי, עם חידוש טעמים חמוצים וחריפים שמגיעים בעיקר מהמטבח התאילנדי והוייטנאמי. הם גם מדברים על מודעות לסביבה, ובמיוחד על שימוש בחומרים אורגניים וטבעיים. כמו כן,McCormick מדגישים את הצורך בשמירה על בריאות הצרכן באמצעות תוספים פרוביוטיים שנכנסים בצורה יותר משמעותית לעולם המזון, מה שעוזר לשדרג את המוצר עם יתרונות בריאותיים נוספים. ההתמקדות בטעמים שמגיעים ישירות מהטבע ועם אפקטים בריאותיים לאורח חיים בריא היא מגמה שאנחנו צפויים לראות יותר ויותר בשנת 2025.


הטרנדים בטעימות 2025 - Lionel Hitchen

Lionel Hitchen מציעים חוויות טעמים חדשניות, שמאחדות בין תרבויות שונות ושמים דגש על טעמים אורגניים וטבעיים. החברה מציינת כי בשנים הקרובות נראה יותר טעמים שילובים של חמצמץ וחריף, כמו בשימוש במרכיבים עתיקים וחדשים שמגיעים ממטבחים צפון אפריקאיים, המזרח התיכון ודרום אמריקה. השפעת המטבחים האלה מאפשרת לכל חברה לשלב בצורה חכמה את התרבויות השונות, תוך שמירה על המודעות החברתית והסביבתית . Lionel Hitchen מדגישים גם את הצורך בטעמים שניתן להרגיש בהם את הטבע – טעמים פחות מעובדים, אבל עם ערך קולינרי ועשיר. 


הטרנדים בטעימות 2025 - T. Hasegawa

T. Hasegawa, אחת מחברות הטעמים המובילות בעולם, פרסמה גם היא את תחזית הטעמים שלה לשנת 2025, ומתמקדת בהכלאות שלתרבויות שונות והשפעתן על חוויית הטעמים. החברה חוזה כי נראה עלייה בשימוש בטעמים שמשדרים חדשנות, כולל שילוב בין טעמים מסורתיים כמו קימצ'י קוריאני וחריף צ'ילי, לצד שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שמבטיחות שמירה על תכונות חומרים גם במוצרים מעובדים. T. Hasegawa גם מדברים על הצורך בשילוב של חוויות סנסוריות נוספות, כמו שימוש בטעמים המשפיעים לא רק על חוש הטעם, אלא גם על חוש הריח והראיה, ויכולים ליצור חוויות חדשות ומרעננות לצרכנים.


הטרנדים בטעימות 2025 - National Flavors

National Flavors, עם "מדריך הטעמים העונתי לשנת 2025", מציינת את הגידול בביקוש לטעמים עונתיים המתחברים לטבע ולחוויות עונתיות. החברה מתמקדת בטעמים המייצגים את עונות השנה, תוך שילוב טעמים חמימים ועשירים בחורף וקרירים וטריים בקיץ. הם גם מדברים על טעמים שמעורבים עם חוויות רגשיות, שיכולים ליצור קשרים אישיים עם הצרכנים, כמו טעמים שנזכרים בזיכרונות ילדות, או טעמים שמחברים את האנשים לטבע.


למה זה חשוב לעבוד עם שף במעבדת טעמים?

הכי חשוב להבין את הדבר הזה – לא כל מעבדה יודעת לעבוד עם טעמים בצורה נכונה. נכון, יש טכנולוגיה וידע מדעי, אבל צריך גם את הידע הקולינרי – מומחה קולינרי שמבין את ההשפעות של טעמים שונים, איך הם מתחברים, ואיך הם עובדים עם המרקמים והמינונים הנכונים. כל זה לאיכול לקרות בלי שף מקצועי שמבין גם את ההיבט של פיתוח מזון.


כשאתה עובד עם צוות מעבדה מקצועי כמו שלנו בגרודה, אנחנו לא רק עושים ניסויים – אנחנו מבינים את השוק, מבינים את הצרכים של הלקוח, ומייצרים את החוויה הטעימה ביותר. מעבדות רבות מנסות לעשות את העבודה הזאת, אבל לא כל אחת יודעת לשלב את השפים ואת הטכנולוגיה בצורה כל כך מוצלחת. אנחנו משתפים פעולה עם חברות הפלייבור הגדולות בעולם בערוץ ישיר, והחיבור הזה גורם לגרודה להיות פורצת דרך בתחום.


איך מעבדת גרודה יכולה לשדרג את המוצר שלך?

מעבדת פיתוח הטעמים שלנו בגרודה לא מתמקדת רק בניתוח טעמים – אנחנו מבינים את התמונה המלאה. אנחנו לא סתם מבצעים מבחני טעימה ובודקים איך טעמים משתלבים; אנחנו בונים את המוצר על פי חוויית הלקוח, מוודאים שכל רכיב במנה עובד ביחד, ויוצרים את התוצאה המושלמת. כל שלב בפיתוח דורש תשומת לב– חמיצות, מתיקות, טעמי לוואי, תחושת הלוואי – כל פרט כזה חשוב.


בשוק כל כך תחרותי, אם אתה רוצה שהמוצר שלך יצליח ויתפוס מקום בולט, אתה חייב לדאוג שהוא יהיה לא רק טעים, אלא גם חדשני ומיוחד. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים בגרודה – אנחנו לא רק מביאים את הטעמים החדשים ביותר, אלא גם את הדרך להוציא מהם את המקסימום.

שנאפה מוצר
חדש ביחד?

לפרטים נוספים, צרו איתנו קשר עוד היום